English
Kullanıcı Adı     Şifre     Üye ol Şifremi Unuttum! Aktivasyon Kodumu Kaybettim!
 
 
Organizasyon ve Süreç Gelişimi

Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi; sürekli gelişimi ve farklılaşmayı kendisine amaç edinen ekibiyle, teknolojinin iş süreçleriyle entegrasyonu, mevcut kaynakların en etkin şekilde kullanımı ve her alanda verimlilik sağlanması ilkelerini çalışmalarında temel alıyor. Garanti’nin bu alandaki asıl farkı ise, müşteriye değer yaratmayı amaçlayan süreç yaklaşımından kaynaklanıyor.

Gerçekleştirilen projelerde başarıya ulaşabilmek için planlama becerisi ve ilgili tarafları harekete geçirebilme gücünün önemine inanan Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi, Garanti Bankası’nın sektörde fark yaratan duruşuna katkı sağlamayı en önemli başarı olarak tanımlıyor. Bu başarının en önemli anahtarı ise işe başlamadan önce ihtiyacın ne olduğunu anlamak ve doğru analiz etmek. Banka içi ve dışı ekipler ve iş sahipleriyle aynı takımın oyuncuları olarak, omuz omuza çalışması ise, birimi başarılı kılan bir diğer unsur olarak öne çıkıyor.

2010 Faaliyetleri
2010 yılı, birim faaliyetleri için vazgeçilmez olan hız, kolay kullanım, etkin yönetim, müşteri odaklılık ve hizmet kalitesi kavramlarının yanı sıra verimlilik yönetiminin de ön plana çıktığı bir yıl oldu.

Her yıl olduğu gibi 2010 yılında da; şubeler, Bölge Müdürlükleri ve Genel Müdürlük birimlerinin organizasyonel yapı ve iş yapış şekilleri verimlilik göz önüne alınarak analiz edildi. Müşteriye değer katmayan işler elenerek, çeşitli görev noktaları buna uygun olarak yeniden tasarlandı.

Sektör için zor bir dönem olmasına rağmen Garanti, büyüyen organizasyonu ve gelişen şube ağıyla 2010 yılına damgasını vurdu. Bu dönemde Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi de, büyüyen ve genişleyen organizasyonu en etkin şekilde yönetecek yapılanmaları oluşturarak destekledi.

2010’da, faiz oranlarının düşmesi nedeniyle daha da önem kazanan yatırım süreçlerine odaklanıldı. Basit ve kontrollü süreç yaklaşımlarıyla ürünlerin daha geniş müşteri kitlelerine ulaştırılması hedeflendi.

Bankacılığın temel alanlarından biri olan krediler, 2010 senesinde de birimin gündeminde yer aldı. Kredi karar sistemlerinde; müşterilerin mevcut bilgilerinin daha etkin kullanılmasını, müşterilerden minimum düzeyde bilgi ve belge teminini, otomasyon oranının en üst düzeye çıkarılmasını, farklı kanallardan müşterilere ulaşmayı amaçlayan, böylece geniş müşteri kitlelerine yayılarak kredi hacminin artırılmasını hedefleyen projelere imza atıldı.

Banka kârlılığına katkı sağlamak temel hedefiyle hareket eden birim, süreçlerde maliyet yaratan kalemleri tespit ederek, uygun çözümlerle önemli tasarruflar sağladı.

Her zaman olduğu gibi yeni müşteri kazanımı ve komisyon gelirlerinin artırılması, diğer birimler için olduğu kadar, Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi için de önemli olan konuların başında geldi. İş birimleri ve iştiraklerle gerçekleştirilen ortaklaşa çalışmalarla yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine katkı sağlandı.

2010, kanun değişiklikleri ve yasal düzenlemeler açısından hareketli bir yıl oldu. Garanti Bankası’nın süreç ve uygulamalarını yeni mevzuat düzenlemeleriyle uyumlandırma çalışmaları, birimin 2010 yılı faaliyetlerinde önemli bir yer tuttu.

Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi, özellikle son dönemde ön plana çıkan e-devlet uygulamalarını takip ederek, hızlı bir şekilde süreçlerle entegrasyonunu sağladı.

Yürütülen çalışmaların müşteri gözündeki değeri, her zaman olduğu gibi kritik bir başarı göstergesi oldu. 2008 yılından bu yana şube bazında müşteri hizmet kalitesinin ölçüldüğü Müşteri Odaklılık Endeksi kapsamında, son 2 yıldaki hizmet kalitesi skor gelişimi %28 oranında gerçekleşti. Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi, müşterilerin bankacılık ilişkisinde değer verdiği alanları ölçerek, kendisini geliştirmeye devam ediyor.

2011 Projeksiyonu
Organizasyon ve Süreç Gelişim Birimi için 2011 yılı, başlamış olan çalışmaların ivme kazanacağı bir yıl olacak. Birimin 2011 yılında odaklanacağı alanlar şu şekilde sıralanıyor:

Verimlilik: Verimliliği temel alan çalışmalar, önceliğini korumaya devam edecek.

Entegrasyon: Birim, 2 temel alanda entegrasyona odaklanacak.

  • Bağımsız ilerleyen, ancak birbiriyle bağlantısı olan süreçleri sistem desteği ile bir arada yöneterek daha hızlı olmak.
  • Banka dışı partilerle yapılan işbirliklerini süreçlere entegre ederek, ilave iş imkanlarına katkıda bulunmak.
  • Yeni ürünler için süreç çalışmaları: Birim, yenilenen kredi ürünlerini basit ve akıllı süreçlerle destekleyerek, buradaki pazar payının artmasına katkıda bulunacak.

    Otomasyon: Birim, süreçlerdeki otomasyonu artırmaya devam ederek, müşteri gözünde değer yaratmayı sürdürecek.

    Satış süreçleri: Birim, satış ekiplerinin zamanını alan ve müşteri tarafında gecikme yaratan süreçleri yeniden tasarlayarak, yeni müşteri kazanımına katkı sağlayacak.

     
    SÜREKLİ GELİŞİM VE İNOVASYON