English
Kullanıcı Adı     Şifre     Üye ol Şifremi Unuttum! Aktivasyon Kodumu Kaybettim!
 
 
Sigorta ve Bireysel Emeklilik

Bireysel Emeklilik

Bankacılık ile sigortacılığı, kaliteli ürün ve etkin hizmet anlayışıyla birleştiren Garanti, müşterilerinin ihtiyacı olan tüm güvenceleri “Garanti” markasının gücüyle sunmaya devam ediyor. Müşteri memnuniyetini temel alarak en iyi hizmeti sunabilmek adına birçok alana yatırım yapan Garanti, banka sigortacılığı alanındaki liderliğini sürdürüyor. İş ortakları Garanti Emeklilik ve Hayat ve Eureko Sigorta ile kurulmuş olan etkin süreç yönetimi ve yenilikçi ürün anlayışıyla, Türkiye’de sigortacılığın yaygınlaşmasında öncü kurumlardan biri olarak dikkat çekiyor.

2010 Faaliyetleri
2010 yılında banka dağıtım kanalı, gerek hayat dışı gerekse hayat branşlarında en hızlı büyüyen dağıtım kanalı olarak dikkat çekti. Hayat dışı branşta bankaların toplam üretimdeki payı %13,3 iken, hayat branşında %69,5’lik oranla bankalar üretimin önemli bir kısmını gerçekleştirdi. Garanti’nin liderliğinde, banka sigortacılığındaki bu olumlu tablonun önümüzdeki yıllarda da sürmesi bekleniyor.

Garanti, 2010 yılında da banka sigortacılığında başarılı bir performans gösterdi. Hayat dışı sigorta branşında %20,7 pazar payı ile lider konumunu sürdüren Garanti, hayat branşında ise %15,4 pazar payı ile ikinci sıradaki konumunu korudu. Bireysel emeklilik sektöründeyse yüksek satış kapasitesiyle Garanti Emeklilik ve Hayat A.Ş., Garanti’nin sektördeki konumuna önemli ölçüde katkıda bulundu.

Garanti 2010 yılında, banka sigortacılığı faaliyetleri ile prim üretiminde bir önceki yıla göre %21,7 artış sağladı. Buna bağlı olarak komisyon gelirlerinde de %42,4’lük büyüme gerçekleşti.

Garanti, müşterilerine daha nitelikli hizmet sunabilmek amacıyla 2010 yılında ürün geliştirme, satış süreci verimliliği, pazarlama ve eğitim faaliyetlerine odaklandı. Ayrıca, müşteri ihtiyaçlarını tek noktadan karşılamak ve operasyonel verimliliği sağlamak amacıyla gerekli altyapı geliştirmeleri ve mevcut ürün yelpazesinde iyileştirme çalışmaları başlatıldı. Yeni ürün çalışmalarına da devam eden Garanti, Acil Tedavi Plus, Sağlığım Garantide Prime, Bireysel ve KOBİ müşterileri için Fatura Ödeme Güvencesi ürünlerini uygulamaya aldı.

Müşterilerle uzun vadeli ilişki kurulmasını sağlayan bireysel emeklilik, müşteri sadakatini güçlendiren bir ürün olarak banka sigortacılığı kapsamında ön planda oldu. Yıl boyunca gerçekleştirilen avantajlı kampanyalar ve satış faaliyetleri sonucunda, bireysel emeklilik katılımcı sayısı %13,5 artış kaydederek 425.337’ye ulaştı. Şubelerde, bireysel emekliliğin yanı sıra birçok hayat sigortası ürünü de müşterilere sunulmaya devam edildi.

İşsizlik sigortalarında ise büyüme trendi 2010 yılında da devam etti. 1 milyon adetten fazla işsizlik sigortası satışı gerçekleştirilirken, Garanti, bu performansıyla, Türkiye’de özel sektörde çalışan yaklaşık her 10 kişiden birini işsizlik ürünleriyle güvence altına almış oldu.

Yenilenen süreçlerle, müşteri bilgilendirmelerinde daha etkin ve yenilikçi bir döneme girildi. Böylece Garanti, müşteri memnuniyetine verdiği önemi 2010 yılında da yapmış olduğu düzenlemelerle bir kez daha gösterdi.

2011 Projeksiyonu
2011 yılında, banka sigortacılığı faaliyetleri hem hayat hem de hayat dışı branşlarda önemini devam ettirecek. Garanti, 2011’de de pazar payını artırarak bu alandaki lider konumunu sürdürmeyi hedefliyor. Bu amaçla, banka sigortacılığı faaliyetleriyle daha çok müşterisinin ihtiyaçlarını karşılayarak, müşteri penetrasyonunda artış sağlamayı planlıyor.

Önümüzdeki dönemde özellikle ev, sağlık ve motor grubu ürünlerine odaklanılarak, bu branşlarda hızlı büyüme hedefleniyor. Buna paralel olarak, iletişim ve entegrasyonun arttığı, daha güçlü ve verimli bir kanal yapısıyla hizmet sunumu sağlanacak.

Ayrıca, satış sonrası hizmetlerde de müşterilere en efektif servisi verme amacıyla yapılandırma çalışmalarına ağırlık verilecek. Bu kapsamda, müşterilerin sigorta ürünleri ile ilgili bilgilere ATM, İnternet Şubesi ve Çağrı Merkezi gibi farklı alternatif dağıtım kanallarından kolayca ulaşabilmeleri için gerekli altyapı geliştirmelerine öncelik tanınacak.

Ürün geliştirme ve mevcut ürünlerin yeniden düzenlenme çalışmaları, satış süreci verimliliği ve müşterilerde sigorta bilincinin artırılmasına yönelik pazarlama faaliyetleri de 2011’de devam edecek.

Garanti müşterilerinin geleceklerini güvence altına alan bireysel emeklilik planları, 2011 yılında da önemini koruyacak. Garanti Bankası, gerek katılımcı sayısı gerekse fon büyüklüğünde büyümeyi sürdürerek, banka sigortacılığının yanında emeklilik konusunda da öncü banka konumunu pekiştirmeye devam edecek.

Garanti, sigorta ve emeklilik alanlarındaki iş ortakları Garanti Emeklilik ve Hayat ve Eureko Sigorta ile birlikte yeni projelere imza atarak, hem toplam gelirlerinde artış hem de yeni müşteri kazanımı sağlamayı hedefliyor.

 
2010 YILI FAALİYETLERİ