English
Kullanıcı Adı     Şifre     Üye ol Şifremi Unuttum! Aktivasyon Kodumu Kaybettim!
 
 
Bireysel Bankacılık

Bireysel bankacılık alanında 23 yıldır faaliyet gösteren Garanti Bankası, bireylerin hayatlarında “fark yaratma” ilkesi doğrultusunda, üstün teknolojik altyapısının desteklediği hizmet ve ürün yelpazesiyle, müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmaya odaklanıyor.

Garanti’nin bireysel bankacılık alanında yıllardır koruduğu lider konumunun ve farklı kesimden milyonlarca müşterisine kusursuz hizmet verebilme başarısının sırrı; yenilikçi pazarlama yaklaşımları ile etkin ve dinamik süreç yönetiminde yatıyor.

Garanti’yi bireysel bankacılık alanında farklılaştıran temel unsurlar şu şekilde sıralanıyor;

  • Müşteri odaklı kurum kültürü,
  • Yenilikçi hizmet süreçleri ve performans sistemleri,
  • Müşterilerin değişen gereksinimlerine cevap verebilen yenilikçi ürün, hizmet ve uygulamaları,
  • Dinamik, gelişen ve yüksek nitelikli insan kaynağı,
  • Yaygın ve genişleyen fiziki dağıtım kanalları,
  • Güvenilir ve yenilikçi alternatif dağıtım kanalları,
  • Hızlı ve etkin performans takibini sağlayan gelişmiş teknolojik altyapısı.
  • 2010 Faaliyetleri
    2010 yılında büyümeyle birlikte kârlılığı da gözeten Garanti Bankası, bireysel bankacılık alanında verimli bir yılı geride bıraktı. Tüketici kredilerinde, özellikle destek kredisi ürününde, güçlü bir büyüme kaydetti. “Tam Destek” platformuyla destek kredisi pazarına yeni bir yaklaşım getiren Garanti, krediyle ilgili her aşamada müşterilerinin yanında yer aldı. Tam Destek kapsamında sunduğu kredi danışmanlık desteği, ödeme vadesi içerisinde ihtiyaç halinde kredi miktarını artırma, taksitleri azaltma veya erteleme, kredi ödemesi bitiminde kolayca yeni kredi limiti sunma ve “eski kredi müşterisi” indirimi hizmetleri sayesinde destek kredisi portföyünü genişletirken, mevcut kredi müşterilerinin bağlılığını artırdı. Garanti tüketici kredisi ürünlerini farklı ihtiyaç gruplarına yönelik yaratıcı pazarlama yaklaşımlarıyla , “Tam Destek” gibi, sunmaya devam ediyor. Garanti aynı zamanda, alternatif mevduat ve yatırım ürünlerine yönelerek tabana yayılım stratejisini 2010’da da sürdürdü.

    2008’de başlayan şubeleşme atağını 2010’da da hızla devam ettiren Garanti Bankası, yeni müşteri kazanımını artırdı. Çapraz satış olanağı yüksek olan maaş ödemesi müşterilerinin etkinliklerini artırıcı çalışmalarını sürdürerek, bu alanda da kârlılık ve etkinlik artışı sağladı. 2010 yıl sonu itibarıyla 863’e ulaşan şube sayısı ve 2 bin kişilik bireysel satış ve ilişki yönetimi kadrosuyla hizmet veren Garanti’nin, 1,6 milyonu maaş müşterisi olmak üzere toplam 8,4 milyon bireysel müşterisi bulunuyor.

    2010 yılında, 45 milyar TL’ye ulaşan çalışma büyüklüğü sayesinde bireysel bankacılığın toplam banka bilançosundan aldığı pay %26’dan %28’e yükseldi. Bireysel müşterilere kullandırılan tüketici kredileri 8,8 milyar TL’yi bulurken, 28,8 milyar TL bireysel mevduat hacmi ile bireysel bankacılığın Garanti’nin toplam banka mevduatı içindeki payı da %37’den %39 düzeyine taşındı.

    Tüketici Kredileri
    Garanti, farklı ihtiyaç gruplarına yönelik yaratıcı pazarlama yaklaşımlarıyla tüketici kredisi ürünlerinde büyümeye devam etti. Bireysel bankacılık konut kredisi portföyünü 7.861 milyon TL’ye ulaştırarak, 2007 yılından bu yana sürdürdüğü sektördeki lider pozisyonunu 2010 yılında da korudu. Bireylere kullandırılan destek kredileri, %54 hacim payı ile kullandırılan tüketici kredileri içerisinde en büyük payı aldı. Bu dönem sonunda bireysel bankacılık destek kredileri hacmi 4.767 milyon TL, oto kredileri portföyünün hacmi ise 787 milyon TL olarak gerçekleşti.

    Bireysel Mevduatlar ve Yatırımlar
    Garanti Bankası’nın bireysel mevduat tabanı 2010 yılında %24 büyürken, tasarruf mevduatı pazar payı %11,85’e ulaştı. Bu büyümede yaygınlık, ölçek, güvenilirlik, kaliteli hizmet, müşteri memnuniyeti ve yenilikçi ürünler önemli rol oynadı. 2010’da lanse edilen yapılandırılmış mevduat, anapara korumalı fonlar (Tarım, IMKB 30, USD/TL ve Altına endeksli) ve benzer alternatif mevduat ve yatırım ürünleri, finansal ürün gamının zenginleştirilmesini sağladı.

    Hayatı Kolaylaştıran Diğer Ürünler
    Garanti, hizmet odaklı ürünleriyle müşterilerinin yaşamını kolaylaştırmaya 2010 yılında da devam etti. Yıl sonu itibarıyla 3,2 milyon müşteri E.L.M.A. hesabından, 2,1 milyon müşteri otomatik fatura ödemesi hizmetinden ve 1,7 milyon müşteri de bireylerin kısa vadeli nakit ihtiyacının finansmanına yönelik bir ürün olan Avans Hesap’tan yararlandı.

    Yaşam Evreleri Bankacılığı
    2010 yılı içerisinde, gençlik bankacılığı “g’bank” ve üniversite bankacılığı “Unibank” ürün programları, yeni gençlik bankacılığı programı “Extragenç” markası altında birleştirildi. 15-23 yaş arasındaki gençleri hedefleyen Extragenç programının temel değer önergesi, gençlere fayda yaratmak olarak belirlendi.

    2011 Projeksiyonu
    Garanti Bankası, 2011 yılında yine büyümeye odaklanacak. Destek ve konut kredisi başta olmak üzere tüketici kredileri, büyüme hedefine öncülük edecek alanlar olarak tanımlanıyor. Şube ağını ve ürün yelpazesini genişletmeye devam edecek olan Garanti, müşteri tabanındaki büyümeyi yeni maaş müşterisi kazanımına verdiği önemle destekleyecek. Tüm bu hedeflere ulaşırken, müşteri odaklı yaklaşımını her zaman olduğu gibi ön planda tutmaya ve bireysel bankacılık alanında öncü olmaya devam edecek. Bu amaçla; kaliteli insan kaynağına, güçlü teknolojik altyapısına, etkin fiziki ve alternatif dağıtım kanallarına yatırımını aralıksız sürdürecek olan Garanti, bu sayede değişen ve gelişen tüketici ihtiyaçlarına yenilikçi ürün ve hizmet süreçleriyle cevap verecek.

     
    2010 YILI FAALİYETLERİ