English
Kullanıcı Adı     Şifre     Üye ol Şifremi Unuttum! Aktivasyon Kodumu Kaybettim!
 
 
Ödeme Sistemleri / Kredi ve Banka Kartları

Ödeme Sistemleri

Banka ve kredi kartları toplamında 14 milyonu aşkın kart ve 405 binin üzerinde POS terminali ile dev bir ödeme sistemi altyapısını yöneten Garanti Ödeme Sistemleri, sektör lideri olarak, 2023’te Türkiye’de tüm alışverişlerini nakit kullanmadan yapan bir topluma ulaşmak amacıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Bu doğrultuda; kredi kartının yanında, yaşı ve geliri nedeniyle ödeme sistemleri kullanmayan kişilere ön ödemeli ve banka kartlarıyla ulaşmayı, Trink gibi uygulamalarla teknolojiyi ürünlerine en iyi şekilde adapte ederek ödeme sistemleri pazarını genişletmeyi ve kullanımı yaygınlaştırmayı hedefliyor.

Portföy getirisini en iyi biçimde yönetebilmek amacıyla müşteri analizlerine büyük önem veren Garanti Ödeme Sistemleri, Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) çalışmalarına teknolojiyi entegre ederek, gerek risk ölçümleri gerekse müşteri kârlılığı ve bağlılığı adına örnek ve lider çalışmalara imza atıyor.

Ürün gamında Bonus, Flexi, Money, Shop&Miles, American Express, ticari kredi kartları, ön ödemeli ve banka kartı Paracard bulunan Garanti Ödeme Sistemleri, farklı ihtiyaçlara sahip müşterilerine özel, en uygun ürünlerle ulaşmayı ilke ediniyor. Bu doğrultuda; 8 milyonun üzerinde kredi kartı ile Türkiye’nin en fazla kredi kartına sahip bankası olarak dikkat çekiyor. Faiz dışı gelir yaratma açısından çok önemli olan kredi kartları, banka net komisyon gelirlerinin ise % 37,8’ini oluşturuyor.

İşyerlerine Kolay Vezne, Ödeme Noktası, Kart Başvuru Noktası hizmetleri de veren Garanti Ödeme Sistemleri, tüm işyerlerinin ödeme alanındaki her türlü ihtiyacını eksiksiz karşılarken, e-ticaret ve www.garantialisveris.com üzerinden e-perakende hizmetleri ile dial-up POS, ADSL POS, Mobil POS ve Sanal POS gibi farklı ödeme çözümleri sunmaya devam ediyor.

2010 Faaliyetleri
Garanti; 2010 yılında plastik ve toplam kredi kart adedinde 1. sırada yer alıyor. Sadece yurtiçinde değil yurtdışında da en fazla tercih edilen ve harcama yapılan kartlar Garanti Bankası’na ait.

Yabancı kartlardan elde edilen POS cirosunda Garanti Bankası lider konumda bulunuyor. Garanti, Banka kartlarında da Paracard ile alışverişlerde en çok kullanılan kart ile önde. Paracard yurtdışı alışverişlerde ve para çekim işlemlerinde tüketicilerin en fazla tercih ettikleri banka kartı markası. 2010 yılında ciro pazar payı %20,1 olan Garanti, aynı zamanda 8 milyonu aşan kart sayısıyla yılı gerek toplam gerekse plastik kredi kartı sayısında sektörün lideri olarak tamamladı.

Garanti’nin tüm ürünleri ise kullanıcı, işlem hacmi, üye iş yeri ve POS adetleri bazında büyümeye devam etti. Toplam 405 bin adedi aşan POS terminali ve 341 bin üye iş yeriyle hizmet veren Garanti, iş yeri cirosunda %21,4, kart cirosunda %20,1 pazar payına sahip. POS sayısında 2009’a oranla %14 büyüyen Garanti, iş yeri cirosunu ise %12 artırdı.

Banka kartlarında yenilikçi projelerle alışveriş cirosunda % 45 oranında büyüyen Garanti’nin kart başına yapılan harcama ortalaması 252 TL’ye ulaştı. Garanti Ödeme Sistemleri, pazarın 2,5 katına ulaşan kart başına alışveriş hacmiyle de %19,96 pazar payı alarak liderliğini sürdürdü. Garanti, yurtdışı alışveriş cirosunda da yılı % 32,37 ile yine lider olarak tamamladı.

Dört farklı kategoride toplam 9 farklı ticari ürünle pazara en fazla çeşit sunan banka olan Garanti; ticari kart adedinde %13 yenilikçi kampanya ve uygulamalar ile ticari kart cirosunda ise %34 artış sağladı. Pazarın önemli firmalarıyla yapılan işbirlikleriyle perakendeci-ana firma arasındaki ödemeleri kolaylaştıran Ortak Kart ve büyük ölçekteki kurumlara motivasyon, ödüllendirme ve maaş ödemeleri için sunulan ön-ödemeli ve banka kartlarıyla da pazarda nakitin yerini alan farklı, yeni alanlarda da büyüme gösterdi.

2010 yılında GarantiPOS kullanan üye işyerlerine toplam 400 kampanya yapan Garanti, kampanyalar kapsamında %98 ciro artışı sağladı.

Yabancı kart cirosunda lider olan Garanti 2010 yılında daha yüksek büyümeda hedefiyle CUP ve American Express ödeme sistemleri ile ortaklaşa “ İstanbul Destinasyon” kampanyaları yapılarak toplamda %15 oranında ciro artışı gerçekleştirildi.

Müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutan Garanti Ödeme Sistemleri, 2010’da kart sahipleri için yaptığı özel kampanyalarda %48 geri dönüş oranı sağlayarak, 400 milyona yakın ekstra ciro yarattı. Çevreci duruşuyla her zaman örnek teşkil eden Garanti, 2010’da kredi kartları toplamında e-ekstre oranını %40’a çıkartarak örnek olmaya devam etti. Müşteri kaybının çok yaşandığı ve yeni satışın zorlaştığı 2010 yılında müşteri sorunlarını çözerek ve müşteri memnuniyeti sağlayarak 425 bin kartı portföye geri kazandı.

Garanti Ödeme Sistemleri, Bonus gibi başarılı bir markayı sadece kendi müşterilerinin değil, diğer bankaların müşterilerinin de kullanabilmesi düşüncesiyle Türkiye’de bir ilki başlattı ve 2002 yılında Denizbank ile anlaşarak Türkiye’ye kart platformu anlayışını getirdi. Denizbank, Türk Ekonomi Bankası (TEB), Garanti Bank SA, Şekerbank, ING Bank,TFKB ve Eurobank Tekfen’in dahil olduğu Bonus Card Platformu’na Alternatifbank’ı dahil etti. Pazar payını her geçen ay daha da artırmaya devam eden Bonus Card Platformu, 2010 yılını ciro bazında %26,13’lük pazar payı ile lider bitirdi. Garanti Bankası ile beraber 9 ayrı banka tarafından çıkartılan Bonus Card, 12 milyonu aşan kart sayısıyla Türkiye’nin en büyük kart platformu “Bonus Card Platformu” olarak büyümeye devam ediyor.

Türkiye’de olduğu gibi Romanya’nın da ilk ve tek çipli kredi kartı olarak alışveriş kültürünü kısa bir sürede değiştirmeye başlayan Bonus Card, Romanya’da 6 bin 700 POS ve 118 bin kart sayısına ulaştı. Temassız özellikli Trink sonrasında tıpkı Türkiye’de olduğu gibi Romanya’da da segmente edilmiş ürünler sunma amacıyla hareket eden Garanti, 2010 yılında Çevreci ve Kadınlar için Aynalı Bonus Card’ı kulanıma sundu.

Garanti Bankası, 2010 yılında pek çok yeniliğe imza attı…
Garanti 2010 yılında, Türkiye’nin ilk çipli ve çok markalı kredi kartı uygulaması olan Bonus Card’ın 10. yaşını kutladı. Bu kapsamda gerçekleştirilen birçok etkinlik ve kampanya ile Bonus Card cirolarının artmasını sağlanırken, aynı zamanda marka imajına da olumlu bir katkıda bulunuldu. Bonus’un 10. yaşına denk gelen Nisan ayında ciroda pazar lideri olmayı başaran Garanti, sadece gerçekleştirdiği etkinlerle toplamda 3 milyon kişiye ulaşmayı başardı. Garanti 2010 yılında ayrıca pek çok yeni ürünü kullanıma sundu.

Atasay işbirliğiyle dünyada bir ilk: Altın Bonus Card
Garanti Ödeme Sistemleri, dünyada bir ilke imza atarak sadakat programı anlayışına yepyeni bir açılım getirdi ve harcarken altın kazandırarak birikime yönelten ilk kredi kart olan Altın Bonus Card’ı hizmete sundu. Bonus’un gücünü, altının değeri ile birleştiren, Atasay işbirliğiyle fiziki bir ödül olarak Atasay’ın ATAkulche altınlarını biriktiren, tüm dünyada geçerli, Visa logolu kredi kartı Altın Bonus Card; biriktirdiği altınlar ile kazançlı alışveriş imkanı yanında, piyasaya göre düşük fiyatlarla ATAkulche biriktirmeyi sağlayan “Otomatik Altın Alım Talimatı”, “Sözünüze Altın” gibi ek faydalar sunuyor.

Cep telefonuyla temassız ödemeyi ilk birleştiren banka Garanti: BonusluAvea
Garanti, kısa mesafede cihazların birbiriyle iletişim kurmasını sağlayan NFC (Yakın Alan İletişimi) teknolojisinin dünyadaki ilk ticari lansmanını gerçekleştirdi. Avea işbirliğiyle gerçekleştirilen BonusluAvea adlı telefon bağımsız temassız ödeme uygulamasını kullanmak için sadece SIM kartların değiştirilmesi yeterli. Bu yeni teknoloji birçok cihazla uyumlu olması nedeniyle yeni bir telefon almaya gerek kalmadan kullanılabiliyor. Telefona AVEA NFC SIM Kart yerleştirildikten sonra ise Bonus, Shop&Miles ve Paracardlar otomatik olarak tanımlanıyor.

Flexi Card yıllık kart ücreti sadece 3,99 TL
Müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillendirebildiği, dünyanın en esnek kredi kartı olan Flexi Card, eklenen yeni özelliklerle daha zengin hale geldi. Flexi için yaratılan yeni paketle, kart sahipleri sadece istedikleri özellikleri kartlarına yükleyebiliyor, kullanmadığı özellikler için ücret ödemek durumunda kalmıyor. Diledikleri Bonus kampanyasına sadece bir SMS ile katılabilen müşteriler, kart ücreti olarak 3,99 TL ödüyor.

Gençlere özel fırsatlarla dolu yeni bir kart: Extragenç
Garanti Bankası, 15-23 yaş arasındaki gençler için fırsat ve sürprizlerle dolu bir dünyanın kapılarını aralayan gençlik kulübü “Extragenç”i hizmete sundu. Extragenç, özel indirimler ve kampanyaların yanı sıra, ihtiyaç duydukları anda bu segment için geliştirilen ürün ve hizmetlerle gençlerin hayatını kolaylaştırıyor. Extragenç Banka Kartı ve Kredi Kartı ile gençler; Trink hızında ödemelerini gerçekleştirebiliyor, özel tasarlanan 4 kart tasarımından istediklerini seçebiliyor ve kazandıkları bonusu kontöre çevirebiliyor.

Yeni POS hizmeti: POSON
Düşük cirolu iş yerlerine POS hizmeti verebilmek için POSON ürünü geliştirildi. Bu ürünle daha önce kredi kartı kullanmayana küçük ölçekli iş yerlerini ödeme sistemlerine katarak hem yeni müşteri kazanmayı hem de pazarı genişletmeyi hedefliyor.

Garanti, Trink özelliğine sahip kart sayısında 1 milyonu aştı
Temassız ödeme sistemlerinde Avrupa’nın öncüsü olan Garanti Ödeme Sistemleri tarafından sunulan Trink özellikli kartların sayısı 1 milyonu geçti. Sadece öncü değil, aynı zamanda pazarın lideri konumunda bulunan Garanti’nin sunduğu Bonus’un yanında, Shop&Miles, Money ve Paracard’ların da Trink özelliği bulunuyor.

Garanti, ulaşım çalışmalarında büyümeye devam ediyor
Avrupa’da ilk olarak Garanti Ödeme Sistemleri’nin başlattığı ulaşımda temassız kredi kartı çalışması kapsamında mevcut olan proje sayısı 12’ye çıktı. Eskişehir, Ayvalık, Diyarbakır, Samsun, Çanakkale, Muğla, İstanbul Bonus Trink logolu taksiler, Boğaziçi Üniversitesi Shuttle’ları ve Dentur Beşiktaş-Kabataş-Üsküdar hattında temassız kartlarla ödeme yapılıyor. Garanti’nin temassız işlem adedinin %60’ı ulaşım projelerinden geliyor.

2011 Projeksiyonu
2023’te Türkiye’de tüm alışverişlerini nakit kullanmadan yapan bir topluma ulaşmak hedefini tüm sektöre benimseten Garanti, bu hedefine pazarı büyüterek ulaşmayı hedefliyor. Bunun için öncelikle yaşı ve geliri nedeniyle ödeme sistemleri kullanmayan kişilere ön ödemeli ve banka kartı markası Paracard ile ulaşmayı, Trink gibi uygulamalarla teknolojiyi ürünlerine en iyi şekilde adapte ederek ödeme sistemlerini hayatın daha da içine almayı planlıyor. Bu sayede nakit kullanmayı tercih eden müşterilerin bankaya kazandırılması ve yeni gelir kaynaklarının yaratılması öngörülüyor.

2011 yılında, tüm ürünlerde adet, kart başı harcama ve toplam ciroda büyüme hedefleyen Garanti Ödeme Sistemleri, özelikle üst gelir grubuna yönelik American Express ve yenilenen Shop&Miles ürünleri sayesinde banka için yeni müşteriler kazanmayı planlıyor. 10 yıl süreliğine yenilenen American Express anlaşması sonrasında, markanın daha da yaygın kullanımı için çalışmalar yapılması öngörülüyor.

Ticari kartlar tarafında, özellikle KOBİ segmentinde, kart kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalar yürütülüyor. Ayrıca uluslararası firmalara yönelik ürün ve servislerin geliştirmelerinin tamamlanması hedefleniyor.

Garanti Ödeme Sistemleri, müşteri yönetimi konusunda; mevcut müşterileri ilk günden daha aktif hale getirmek üzere yaratılan “Early Engagement” ve kart iptal eğilimi olan müşteriler için “Attrition Alert” çalışmalarına 2011’de de devam etmeyi hedefliyor. Müşterilerin banka ürün sahipliği ve etkinliği, kredi kartı sahipliği, limiti, kart kullanım alışkanlıkları gibi özelliklerine göre oluşturulan segmentlere uygun projeler geliştirmeye olanak tanıyan “Customer Segmentation” çalışmalarının ise 2011’de yine genişletilerek uygulanmasına devam edilmesi planlanıyor.

Trink’in en yoğun kullanıldığı alan olan ulaşım projelerine Kocaeli, Gebze, Sivas ve Manisa’nın dahil edilmesi planlanıyor.

Migroslarda gerçekleştirilen temassız POS kasa entegrasyonu sayesinde gerek Money Card kullanımı gerekse Trink işlem hacminin artırılması hedefleniyor.

Taraftar kart çalışmalarında Fenerbahçe ve Galatasaray Bonus’un ardından 2011’in ilk çeyreğinde Beşiktaş Bonus’un kullanıma sunulması hedefleniyor.

Türkiye’nin ilk ve en geniş katılımlı kart platformu olan Bonus Card Platformu’nun; 2011 yılında da verimli bir sinerji yaratacak, marka değerini güçlendirecek yeni bankaların katılımıyla büyütülmesi öngörülüyor.

Romanya’da çıkartılan Bonus Card’ın 150 bin adete ulaştırılması için çalışmalar gerçekleştirilmesi de 2011 yılı hedefleri arasında yer alıyor.

Aralık 2010’da Migros’a ait 1.800 mağazada başlatılan fatura tahsilatı sayesinde, komisyon gelirlerinin 3 yılda 6 milyon ABD Doları artırılması hedefleniyor. 2011 yılında DCC POS’a yeni para birimleri ilave edilmesi, DCC ATM ve DCC Multicurrency projelerinin de tamamlanarak hayata geçirilmesi amaçlanıyor.

2011’de, internet alışverişlerinde kredi kartı veya hesap bilgileri vermeye gerek kalmadan, sadece cep telefonu numarası girerek ödemenin yapıldığı CepBank Alışveriş ürününün BonusPay adı ile relansmanı yapılması ve yaygınlaşması öngörülüyor.

Gelir İdaresi Başkanlığı ile yapılan görüşmeler sonucunda; 2011 yılında, devlete olan borçların elektronik ticaretle taksitlendirilerek ödemesinin yapılması için altyapı sağlamak adına çalışmalar gerçekleştiriliyor.

E-ticaret alanında 2010 yılı sonunda geliştirilen ve hizmete sunulan yeni sanal POS altyapısının 12 bin 500 sanal iş yerine yaygınlaştırılması hedefleniyor.

 
2010 YILI FAALİYETLERİ