English
Kullanıcı Adı     Şifre     Üye ol Şifremi Unuttum! Aktivasyon Kodumu Kaybettim!
 
 
Şubesiz Bankacılık / Alternatif Dağıtım Kanalları

Şubesiz Bankacılık

Garanti Bankası, operasyonel etkinliğe ciddi katkıları bulunan alternatif dağıtım kanallarını (ADK), derinleştirilmiş müşteri memnuniyeti araçları ve satış kanalları olarak konumlandırıyor. Müşterilerini iyi tanımadaki üstünlüğü ve müşteri odaklı yaklaşımıyla Garanti, Şubesiz Bankacılık stratejilerini; müşteri ihtiyaçlarına yönelik en etkili ürünlerin, programların ve kampanyaların geliştirilmesi hedefiyle belirliyor. Entegre kullanıma olanak veren ADK’ları zengin işlem seçenekleri ve esnek ürün öneri altyapısı ile destekleyen Garanti bu sayede, Şubesiz Bankacılık kanallarından karmaşık ürünlerin satışını mümkün kılıyor ve kişiselleştirilmiş avantajlarla müşteri memnuniyetini artırıyor. Garanti Bankası, alternatif dağıtım kanalları alanındaki liderliğini, kesintisiz teknoloji ve marka yatırımlarıyla sürdürüyor.

2010 Faaliyetleri
İnternet Bankacılığı

Garanti, 13 yıldır başarıyla sürdürdüğü internet bankacılığındaki güçlü konumunu 2010’da da devam ettirdi. Türkiye’de İnternet Şubesi’nden gerçekleştirilen tüm finansal işlemlerde %37 pazar payına ulaşan Garanti, İnternet Şubesi aktif kullanıcı sayısını 1,7 milyona yaklaştırdı. TBB verilerine göre, internet bankacılığı aktif müşteri adedinde %26 pazar payı ile liderliğini sürdürürken, yıllık toplam 250 milyon TL’ye ulaşan Şubesiz Bankacılık komisyon geliri sağladı.

Bireysel Bankacılık işlem setinin %98’inin yapılabildiği, 300’den fazla işlem seçeneği sunan Garanti İnternet Şubesi’nde, 2010’da gerçekleştirilen yıllık işlem adedi 140 milyonu geçti.

Garanti, 2010’da İnternet Şubesi’ne özel ürünlerine bir yenisini daha ekleyerek yılın ilk çeyreğinde e-Trader uygulamasını lanse etti. Müşteriler e-Trader uygulamasıyla, hisse senedi ve VOB piyasalarını izleyerek alım-satım işlemlerini anında gerçekleştirebilme, hisse senedi yüzeysel verilerini izleyebilme, geçmiş veriler üzerinden teknik analiz yapabilme, dünya endeksleri, kur bilgileri ve piyasa haberlerini anlık olarak takip edebilme imkanına sahip oldu.

Garanti; şubesiz kanallara özel avantajlı işlem ücreti fiyatlamasının ve garanti.com.tr’den ve şubelerden anında İnternet Şubesi şifresi alma imkanının yanı sıra giriş aidatı alınmayan bireysel emeklilik ürünü e-meklilik, şubelere göre ek faiz getirisi sağlayan e-Vadeli Hesap, İnternet Şubesi’ne özel olarak geliştirilen ve tabela faizinden daha düşük faiz oranı uygulayan destek kredisi e-Kredi gibi ürünler ile müşterilerini şubesiz kanalları aktif şekilde kullanmaya yönlendirme stratejisini destekledi.

Yıl genelinde açılan vadeli hesap adedi içinde İnternet Şubesi’nden açılan vadeli hesapların oranı %30’a ulaşırken, Şubesiz Bankacılık kanallarından başvurusu alınan ve kullandırımı gerçekleştirilen kredilerin toplam destek kredisi kullandırımı içerisindeki payı da, 2010 yılı boyunca %17 seviyesinde gerçekleşti.

Cep Şubesi
Garanti, İnternet Şubesi’nde sunulan işlem seçeneğindeki liderliğini, Cep Şubesi’nde de sürdürdü. Özellikle bankacılık alanında önemli kanallardan bir tanesi haline gelen mobil bankacılık alanındaki liderliği, yıl sonunda 300 bine yaklaşan Cep Şubesi kullanıcı sayısıyla devam etti.

2009 yılında mobil operatörler Turkcell ve Avea ile yapılan çalışmaya 2010’da Vodafone eklenerek, wap.garanti.com.tr ve Garanti Cep Şubesi’ne yapılan tüm bağlantılar hat sahipleri için ücretsiz hale getirildi. Ücretsiz bağlanabilme imkanı, yeni müşteri kazanımının yanı sıra müşteri bağlılığını da beraberinde getirdi.

2010 yılının birinci çeyreğinde, internet müşterilerine özel olarak hazırlanan e-Trader uygulamasının mobil versiyonu iPhone e-Trader hizmete sunuldu. Bu uygulamayla müşteriler, Hisse Senedi ve VOB işlemlerini telefonları üzerinden yapmanın yanı sıra Cep Şubesi’ne erişim, en yakın ATM bulma, müşteri temsilcisine bağlanma gibi hizmetlere de tek bir uygulama üzerinden erişebilme imkanına sahip oldu.

2010’un üçüncü çeyreğinde Samsung firmasıyla birlikte yapılan çalışmalar sonucunda yeni Samsung telefonlarında Garanti Bankası Piyasa Bilgileri uygulaması kurulu şekilde Samsung müşterilerine sunuldu. Ayrıca Türkiye’deki ilk finansal android uygulaması da yine Samsung model bir telefon üzerinden müşterilere yüklü olarak gerçekleştirildi.

2010’un dördüncü çeyreğinde ise Nokia firması ile birlikte yapılan çalışmalar sonucu Nokia uygulama mağazası üzerinden müşterilerin edinebilecekleri Garanti Bankası Piyasa Bilgileri uygulaması hayata geçirildi.

Garanti Paramatik
2010’da, para çekme işlemi haricinde 140’dan fazla farklı işlem yapabilen Paramatik ağı genişletildi ve toplam Paramatik sayısı 3 bine ulaştı. Garanti Paramatiklerde yapılan finansal işlemlerin %51’i para çekme dışındaki işlemler oldu.

2010 yılında yurtdışı kart sahibi müşteriler için önemli olan, tek bir adımda çekeceği tutarı kartın ana ülkesindeki döviz cinsinden görmesini sağlayan DCC işlemi devreye alındı. Ayrıca Garanti müşterilerine özel olarak sunulan, İnternet Şubesi üzerinden yapılan uluslararası para transferi Western Union işlemi, Garanti Paramatik üzerinden de yapılabilir oldu. Bu sayede Garanti, Türkiye’de ilk defa İnternet Şubesi üzerinden gerçekleştirilebilmesine imkan verdiği bu işlemin, yine Türkiye’de ilk defa ATM’lerden de yapılabilmesini sağladı. 2010 yılı içinde İnternet Şubesi, Alo Garanti ve Paramatiklerden yapılan bankacılık ürünleri satışı, tüm banka genelinde %30’un üzerinde gerçekleşti. İnternet Şubesi ve Paramatiklerde bulunan ve kişiye özel kampanya yönetimine olanak sağlayan Fırsat Köşesi platformu, ürün satışının yanı sıra farklı iş ortakları ile sunulan avantaj paketleriyle müşteri bağlılığını artırmada önemli rol oynadı.

2011 Projeksiyonu
Garanti 2011 yılında, Şubesiz Bankacılık’tan yararlanan aktif müşteri adedini 1,7 milyona yükseltmenin yanı sıra bu kanallardan gerçekleştirilen ürün satışlarını da artırmayı amaçlıyor. Alternatif dağıtım kanallarından gerçekleştirilen ürün satış rakamını 5 milyonun üzerine çıkarmayı hedefleyen Garanti, şubesiz kanallara özel avantajlı ürün ve programlarla müşteri bağlılığını artırmayı planlıyor. Alternatif kanallardaki işlevsellik ve hizmet çeşitliliğiyle bankanın sürdürülebilir değer yaratma stratejisine doğrudan katkıda bulunmaya devam edecek olan Şubesiz Bankacılık, komisyon gelirini yükseltmeyi, Paramatik adedini ise 3 bin 300’ün üzerine çıkarmayı planlıyor. Garanti, Şubesiz Bankacılık kanalları ile sektördeki lider konumunu sürdürme ve sektörün gelişimine öncülük etme hedefiyle faaliyetlerine devam ediyor.

 
2010 YILI FAALİYETLERİ