English
Kullanıcı Adı     Şifre     Üye ol Şifremi Unuttum! Aktivasyon Kodumu Kaybettim!
 
 
Ticari Bankacılık

Ticari Bankacılık

Yüksek katma değerli, zengin ürün ve hizmet yelpazesiyle yıllık cirosu 10 milyon TL ya da kredi limiti 2 milyon TL üzerindeki işletmelerin ihtiyaçlarına uygun çözümleri en kısa sürede ve en uygun koşullarda sunarak müşterilerinin ana bankası olmayı başaran Garanti, ticari bankacılık alanında akla ilk gelen banka. Etkin risk yönetimi, ilişki bankacılığı alanındaki uzmanlığı, farklı sektörlerden müşterilerin ihtiyaçlarına özel çözüm anlayışı Garanti’nin ticari bankacılık alanındaki performansını sürdürülebilir kılan temel unsurlar olarak öne çıkıyor.

Garanti, ticari müşterilerine İstanbul, Ankara, Bursa ve Antalya’daki toplam 9 ticari bankacılık şubesi, 46 ildeki 196 şubede görev yapan 330 ticari müşteri ilişkileri yöneticisi, 464 ticari ve KOBİ müşteri temsilcisiyle hizmet veriyor.

2010 Faaliyetleri
Kriz döneminde uyguladığı müşteri odaklı bir anlayışla rekabette bir adım öne geçen Garanti, ekonomik krizin etkilerinin azalmaya başladığı 2010 yılında da, güçlü sermaye yapısı, aktif yaratma ve yönetme becerisiyle müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını bir iş ortağı yaklaşımıyla karşılamayı sürdürdü.

Etkin ilişki bankacılığı yönetimi ve yaygın hizmet ağıyla müşteri sayısını artıran ve mevcut müşterileriyle ilişkilerini derinleştiren Garanti Ticari Bankacılık 2010 yılında;

  • Aktif büyüklüğünde %25 büyümeyle 24,1 milyar TL’ye,
  • Toplam kredi hacminde %15 büyümeyle 20,1 milyar ABD Doları’na,
  • Mevduat hacminde %25 büyümeyle 11,2 milyar ABD Dolar’ına,
  • Toplam çalışma büyüklüğünde %18 büyümeyle 31,8 milyar ABD Dolar’ına ulaştı.
  • Bu hacimle ticari işkolunun Garanti iş hacmi içindeki payı %32 olarak gerçekleşti. Yoğun rekabetin yaşandığı 2010 yılında Garanti Ticari Bankacılık, etkin bir maliyet ve kârlılık yönetimiyle, kârlılıkta üstün bir performans sergiledi.

    2011 Projeksiyonu
    Garanti Bankası’nı yoğun rekabette farklı kılan; güçlü sermaye yapısı, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynağı kalitesi ve tecrübesi, zengin ürün ve hizmet yelpazesi, yaygın hizmet ağı, teknolojik altyapısı, finansal iştirakleriyle yarattığı sinerji gibi özellikleri, 2011 yılında da ticari bankacılığın en önemli itici gücü olacak.

    Dış ticaret, yatırım ve işletme sermayesi finansmanları gibi temel bankacılık ürünleriyle aktif ve etkin bankacılığı güncel koşullarda da devam ettirecek olan Garanti, yapılandırılmış nakit yönetimi ürünleri ve uzun vadeli proje finansman kredileriyle de farklı sektörlerdeki müşterilerinin çözüm ortağı olmayı sürdürecek.

    Garanti Ticari Bankacılık işkolunun 2011 yılı hedefleri:

  • Pazar payını artırarak açık ara piyasa liderliğini sürdürmek,
  • Geniş ürün yelpazesi ve müşterilerine sunduğu özel çözümlerle müşterilerin ana bankası olmak,
  • Etkin bir maliyet ve kârlılık yönetimi yapmak,
  • Sorunlu kredi oranını azaltmak,
  • Aktif müşteri ziyaretleriyle ilişki bankacılığı alanındaki başarısını sürdürmek,
  • Yeni müşteri kazanımını artırmak ve yeni müşteriler ile kalıcı ilişkiler kurmak,
  • Mevcut müşterileriyle ilişkilerini derinleştirerek, müşteri penetrasyonunu artırmak.
  •  
    2010 YILI FAALİYETLERİ